I dag lanserar Svensk Ungdom sitt nya visuella utseende. I den nya grafiken ingår en ny logotyp, ett nytt typsnitt och helt nya former. Svensk Ungdoms huvudsakliga färger (magenta och turkos) förblir de samma. 

– SU som förbund ska vara nyskapande och till det hör också att uppdatera utseendet. Viktigt för styrelsen har varit att våra värderingar ska komma fram i det nya utseendet. I år inleder vi dessutom SU:s 80:e verksamhetsår, och med ett avgörande riksdagsval bakom hörnet lanserar vi nu vårt nya utseende med stor glädje, säger SU:s förbundsordförande Julia Ståhle

Utseendet har tagits fram av SU:s grafiska formgivare Miranda Uthardt

– Svensk Ungdoms nya utseende är uttrycksfullt, piggt, och vågar ta plats. Vi vill förmedla öppenhet, variation och progressivitet med hjälp av vår nya visuella identitet, säger Uthardt.

– Dagens politiska klimat förutsätter att vi utvecklar oss själva så vi når ut med vår politik och med vad vår roll inom SFP är. Vårens valkampanj kräver tydlig kommunikation och med en förnyad visuell identitet kan vi ytterligare förstärka bilden av SU som ett modigt förbund med självständig politik, säger Linn Svanberg, kommunikationsansvarig.

Svensk Ungdoms nya logotyp hittar du via länken nedan och på vår webbsida su.fi.