Christoffer Ingo omvaldes på söndagen till Svensk Ungdoms ordförande vid förbundets kongress i Pargas. I sitt linjetal fokuserade Ingo på det kommande året som präglas av tre val.

– Att får leda Svensk Ungdom är ett av de finaste uppdrag man kan ha. Jag tror att benägenheten att rösta på unga kandidater kommer att öka. Landskapens uppgifter kommer kräva smarta, nytänkande och innovativa politiker, sade Ingo i sitt tal.

Ingo vill se SU:are i riksdagen och SFP i regeringen, och en politik som sätter ramarna som låter företag skapa arbetsplatser så att invånarna kan må bra, leva lyckligt och känna sig säkra.

– Jag vill jobba för att SU:s politik genomsyrar SFP:s politik. Här är vi en god bit påväg, och samarbetet med moderpartiet är just nu exakt där det ska vara. Vi kritiserar öppet, vi är konstruktiva, vi är hjälpande och framförallt är vi respekterade. Svensk Ungdom vill att SFP går till riksdagsval med den mest ambitiösa visionen för arbetsmarknad och socialskydd.