Ville Berglund är SU i Åbolands nya kretsordförande

Ville Berglund, 24 år, har valts till Svensk Ungdom i Åbolands nya kretsordförande. Han efterträder Elis Henell, som går vidare mot nya utmaningar.

Berglund är hemma från Karis och studerar statsvetenskap vid Åbo Akademi. Han har varit aktiv i SU redan en längre tid och är även medlem i det högskolepolitiska utskottet Liberala Studeranden.

– Jag vill arbeta hårt för hela kretsen, jag vet vad denna uppgift kräver av mig, och jag är redo att ge mitt allt. Vi måste effektivisera och förbättra på verksamheten både på ett politiskt och samhälleligt sätt, genom att  öka på vår synlighet, få mer unga med och ha mera verksamhet i våra existerande lokalavdelningar i Åbo och Kimitoön. Därtill kommer  det att sättas mera tid på att återuppliva lokalavdelningen i Pargas, säger Berglund.

Berglund leder den nyvalda kretsstyrelsen som består av ungdomar från Pargas, de aktiva lokalavdelningarna i Åbo och Kimitoön och den högskolepolitiska föreningen LSK i Åbo.

För mer information:
Ville Berglund, kretsordförande +35840 7301110 ville.berglund@hotmail.com
Sara von Bonsdorff, verksamhetsledare för SU i Åboland +35844 2579743 sara.bonsdorff@su.fi